Cât, cum și de ce mai învață adulții | CRILIA

Cât, cum și de ce mai învață adulții

 

”Cel ce învață este o persoană care vrea ceva; cel ce învață este o persoană care observă ceva; cel ce învață este o persoană care face ceva; cel ce învață este o persoană care dobândește ceva” – John Dollard

 

Ne-am lămurit: adulții învață! Se perfecționează, se reorientează, se updatează, se dezvoltă, se reinventează, progresează și cum vreți să mai spuneți. Totuși, toate astea se întâmplă tot în urma unui proces de învățare în care ei capătă noi informații sau le aduc la zi pe cele de care dispun. Clar este că nu stau degeaba, nu se limitează doar la ceea ce au acumulat pe parcursul anilor de școală. Cel puțin nu toți.

Iar noi nu putem decât să ne bucurăm constatând aceste lucruri. De ce, încercăm să vă explicăm în cele ce urmează. Așa cum știți, noi, echipa Crilia, cu asta ne ocupăm: însoțim și îndrumăm oameni dornicievolueze în diverse arii ale vieții lor, indiferent că sunt personale sau profesionale. Ne place să vedem persoane motivate, dornice să-și lărgească orizonturile și care (foarte important!) sunt conștiente că pentru asta trebuie să se pună pe treabă.

Ne place să-i vedMickey-Mouse-Wallpaper-mickey-mouseem că își ridică antenele, își suflecă mânecile, fac o introspecție rapidă și o trecere în revistă a punctelor unde simt că trebuie insistat, după care cercetează și se prezintă de bună voie și nesiliți de nimeni la traininguri, căutând să-și hrănească spiritele încinse, dornice de afirmare.

Ne place că fac aceste lucruri fără să fie împinși de la spate, forțați de vreun șef sau în alte astfel de situații limită. Ne place că sunt conduși de o dorință autentică de dezvoltare într-un domeniu sau altul și că iau atitudine pentru asta.

Măcar pentru asta am crescut mari, nu-i așa? Să nu ne mai comande unul sau altul la fiecare pas (ufff, parcă tot mai bine era atunci?). Și uite-așa, ne trezim cu oameni entuziaști, mânați doar de voința proprie, mai reală decât orice altă motivație, care sunt dispuși să învețe.

Și cum anume învață adulții? Căci, dacă am ajuns la concluzia că, în majoritatea cazurilor, acest lucru se petrece în mod voluntar, înseamnă că există și alte elemente care caracterizează un astfel de proces.AlbertEinstein-001

Pe când copiii sunt bombardați cu informații din cele mai diverse domenii, pe care trebuie să și le însușească în mod teoretic de cele mai multe ori și nu neapărat cu mare plăcere, pentru
ca mai apoi să se supună unui sistem de evaluare impus asupra cărora nu-și pot da cu părerea, cu adulții treaba nu mai merge chiar așa (doar și-au plătit tributul la vremea lor, nu?).

Adulții stabilesc ce își doresc să obțină atunci când se apucă de învățat ceva. Au niște scopuri bine definite și se așteaptă ca la finalul acestei etape să aibă rezultate concrete, de preferat aplicabile imediat. Resimt nevoia de a progresa într-o anumită arie și acțiunile lor sunt clar direcționate în acel sens, așa încât motivația care îi îndrumă este intrinsecă și mai ușor de menținut.

În plus, adulții tind să adapteze procesul de învățare la stilul propriu, să utilizeze pentru aceasta instrumentele de care dispun și pe care le-au tot șlefuit, folosindu-se de experiențe trecute. Partea teoretică pierde teren în fața celei practice, fiind mai ușor pentru un adult să acumuleze cunoștințe implicându-se activ și aducându-și aportul individual, deoarece astfel își poate stabili repere care să îl ajute să memoreze și să consolideze noile informații.

Ei învață, rețin și folosesc doar ceea ce consideră relevant pentru situația în care se regăsesc, drept pentru care un sistem interactiv de acumulare de cunoștințe în care acestea sunt adaptate contextului personal are cele mai mari șanse de reușită pe termen mediu și lung.

Un adult sele561599_353513818061023_730267213_n9ctează ceea ce este dispus să învețe, iar procesele în urma cărora el nu simte că obține rezultate cu o aplicabilitate concretă și practică sunt sortite eșecului. Din punctul nostru de vedere, nici la copii aceasta nu este o rețetă bună de la un punct încolo, însă asta e o altă discuție.

Așadar, atâta timp cât un adult învață ceea ce îi place sau este convins că îi va folosi, bătălia este pe jumătate câștigată. Implicarea acestuia este susținută de o motivație destul de puternică și își pune la bătaie cam toate atuurile pentru a ajunge la obiectivele stabilite.

Și uite de asta ne bucurăm noi când vedem oameni în toată firea care caută să se dezvolte constant și să ajungă la cea mai bună variantă a lor, oameni care nu se   complac într-un loc, într-o situație și care sunt dispuși să muncească (cu drag!) pentru a-și păstra mintea și sufletul vii. Și de asta declarăm sus și tare: un adult învață și se dezvoltă numai și numai dacă vrea.

Iar pe acești oameni noi îi aplaudăm și pentru ei căutăm mereu să ne îmbunătățim, să creăm traininguri și programe cât mai adaptate nevoilor și dorințelor lor. Pentru că știm că a-ți rupe din timpul și așa bine drămuit este un efort, vrem să vă oferim experiențe de calitate, care să vă călăuzească pe o perioadă cât mai îndelungată.

Vă așteptăm la training!