”Products are made in the factory, but brands are created in the mind” – Walter Landor

 

Continuăm seria întâlnirilor criliene de toamnă și ne ascundem cu iscusință de frig la adăpostul oamenilor remarcabili și al distinselor idei deștepte. Pentru luna noiembrie am bifat în calendar o adunare de succes la prietenii noștri de la Cărturești în Palas, unde mințile în căutare de dezvoltare continuă au venit să-l asculte pe Adrian Mironescu, un ”magician” a10007524_860473733986404_187378060267140997_nl brandingului din zilele noastre.

De ce magician? Pentru că are mare succes în acest domeniu, multe proiecte deosebite reușite și încă pe atâtea în derulare, cu rezultate la fel de spectaculoase, suntem siguri. Ne-a povestit, pe înțelesul tuturor, cam care este cursul unei campanii de (re)branding, care sunt aspectele principale de luat în seamă, pașii obligatorii de urmat, ce nu trebuie ratat și alte asemenea detalii ”from the inside”, de-ale lor, de-ale cunoscătorilor.

Și, ca să înțeleagă tot poporul (mă rog, cel adunat curios în jurul magicianului), ne-a exemplificat acest proces aplicat pe cazul grădiniței Tesori din Iași, o grădiniță care a venit cu o nouă abordare în sistemul educațional de profil.

Adrian recunoaște că un mare impuls pentru a se specializa în acest domeniu a venit de la experiențele personale din viața de zi cu zi, confruntându-se în trecut cu dificultatea de a alege un anumit produs sau serviciu deoarece simțea că nu i se adresează. El susține sus și tare că brandingul înseamnă percepție și are rolul de a se adresa nevoilor și dorințelor concrete ale publicului, drept urmare, a decis să caute rețeta pentru ca orice produs sau serviciu să beneficieze de cea mai bună prezentare în raport cu ceea ce oferă și cui se adresează.

Același lucru s-a întâmplat și în cazul grădiniței Tesori, unde, alături de un grup de părinți, și-a dorit un alt sistem de educație pentru copiii lor în grădiniță…

Astfel, a ajuns la metoda Montessori, o abordare diferită de ceea ce se practică în prezent în grădinițele noastre, care pune accent pe dezvoltarea independenței copilului și pe o învățare bazată pe experiențe în detrimentul teoriei rigide.

Inspirație în acest proiect i-a fost băiețelul său, Matei. A fost parte componentă a procesului de dezvoltare a brandului grădiniței, multe din elementele vizuale create în acest sens reprezentându-l atât pe el cât și pe ceilalți copii din povestea nou începută, Tesori.

Astfel, Adrian a demonstrat că pune în practică ceea ce predică, aflându-se în căutarea unor nevoi reale ale publicului atunci când construiește un brand și că nu este adeptul creării unor imagini nerealiste doar din dorința de a vinde. Am dezbătut concret detaliile despre cum s-a ajuns la ceea ce vedem noi acum când ne interesăm de grădinița Tesori și am rămas destul de impresionați de câte lucruri trebuie luate în seamă până se ajunge la imaginea finită.

Tesori-01Și, supriză (oare?)! Concluzia acestei întâlniri  fu că pasiunea și buna credință fac casă bună și în acest domeniu, că dacă pui suflet în ceea ce faci și ești profesionist din vârful firului de păr până-n călcâie, n-are cum să nu-ți iasă!

Ne bucurăm tare mult când vedem astfel de oameni autentici care lucrează cu inima la ceea ce știu să facă și ne arată de fiecare dată că rețeta de succes este aceeași, indiferent de domeniul de aplicare. Adrian Mironescu este dovada vie a acestei ipoteze pe care o tot demonstrăm noi de ceva timp încoace.

Last but not least, Adrian ne-a mai și îndulcit cu niște fursecuri bune-bune în forma siglei Grădiniței Tesori (cum altfel?).10641193_860473943986383_6853185732750282210_n

Nu putem uita nici de Dumitrița, pentru care s-au strâns 350 de lei, bani care îi vor asigura drumul pentru aproape două luni până la Fundația Serviciilor Sociale Bethany, unde face săptămânal exerciții de logopedie.

Mulțumim tuturor celor prezenți pentru participare și contribuție, mulțumim lui Adrian pentru secretele meseriei sale împărtășite cu noi!