Antreprenorul român e plin de întrebări și mai ales întrebări adresate departamentului de marketing sau agenției, după caz. Acest articol o să aducă în prim plan 4 răspunsuri de la Marketing pentru voi, antreprenorii sau managerii companiilor românești.

Când vine vorba de întrebări, antreprenorul român are „tolba plină”. Drumul către  binecuvântarea și acces la visteria finanțelor este adesea unul plin de întrebări. Modul în care răspunde omul de marketing la aceste întrebări pot pune fundamentele unei relații sănătoase, cu obiective reale pe termen mediu și lung.

Întrebări pentru marketing despre brand și vânzări

 

  • De ce am nevoie de brand, mă descurc să vând și fără…

 

Este surprinzător câți antreprenori trăiesc sub iluzia lui „o să am timp să fac un brand mai târziu, acum vânzările merg bine”. Perspectiva aceasta este total eronată, dacă nu vei construi un brand acum, mai târziu s-ar putea ca oamenii să nu fie dispuși să te asculte. Brandul este cel care fidelizează clienții și îți va oferi sustenabilitate pe termen lung. Acum ești un vânzător ca oricare altul, fără brand vei intra în cursa prețurilor, cursă din care te asigur că este foarte greu să ieși.

 

  • Vreau să fac marketing online, dar am nevoie să văd vânzări concrete. Ce ROI îmi poate aduce această campanie?

 

Ai în plan să demarezi campanii de marketing și afli, cu stupoare, că aceastea nu sunt gratuite. Ești încântat de propunere și de indicatorii online, DAR nu ai mai făcut marketing până acum. Atunci îți voi răspunde cam așa – în online ai nevoie de cel puțin 3 luni de colectare date pentru a înțelege piața. Acești bani sunt o investiție în a înțelege comportamentul consumatorului și sincer nu îți pot spune ce ROI are această informație, pentru unii este inestimabilă. Așa că dacă ești la început de drum te sfătuiesc să privești marketing-ul ca pe o investiție, care va da roade dacă vei avea răbdare și vei fi responsabil în deciziile luate. ROI este un rezultat al unui mix de marketing bine pus la punct, nu doar o campanie.

„Ce mai e și online-ul ăsta…”

 

  • De ce ne trebuie online marketing?

 

Aici răspunsul este relativ de simplu. În România sunt peste 11 milioane de utilizatori internet și suntem țara cu 4G nelimitat. Românii își petrec în medie 5,5 ore pe internet în diferite activități precum sunt: email, rețele sociale sau căutând diferite informații despre produse și servicii. Ne „trebuie” online marketing pentru a ajunge la potențialii clienți aflați în spațiul virtual. Oamenii nu au timp să caute informații despre tine antreprenorul român aproximativ anonim, tu trebuie să mergi către ei și să le arăți de ce produsele/serviciile tale aduc valoare.

 

  • Am început să fac marketing de ceva vreme, unde sunt rezultatele?

 

După doar o perioadă scurtă de investiție majoritatea antreprenorilor români așteaptă să vadă – BOOM-ul economic. Este frustrant și amuzant în același timp când trebuie să explici faptul că rezultatele nu se văd peste noapte în nicio campanie. Dacă până acum erai „no name” este irealist să crezi că brandul tău se va fortifica în doar câteva luni. Da, era digitală ajută enorm și sunt anumite categorii care vor crește mai repede decât altele, însă trebuie să vezi totul în context. Marketing-ul în general construiește în timp și din câte știu până acum doar Iisus a reușit să ridice o construcție în 3 zile.

Un sfat este mereu oportun la finalul unui articol lung și plin de lucruri care îți dau de gândit. Sfatul ar fi să găsești omul de marketing sau agenția potrivită și să începi un dialog realist și să nu îți fie frică să pui / să răspunzi la întrebările grele. O relație bazată pe comunicare este cea mai bună temelie pentru afacerea ta.

Articol scris de Alina Hîncu