Majoritatea persoanelor, când aud noțiunea de Customer Care, se duc cu gândul spre mediul corporatist, cu atât mai mult dacă se aduce în discuție ideea de participare la un training pe acest subiect. Dar nu este întotdeauna așa, iar din punctul meu de vedere, mediul corporatist este, printre altele, unul care te responsabilizează și te maturizează, nu neaparat ceva negativ.

Dar să revenim la noțiunea de customer care… iar primul lucru pe care aș dori să îl menționez este acela că foarte multe domenii de activitate ar trebui să aibă în centru această noțiune, să o înțeleagă și să o promoveze:

  • Ești avocat și trebuie să știi cum să te comporți cu clientul tău?
  • Lucrezi în vânzări și îți dorești o mai bună comunicare cu persoanele cu care intri în contact și, implicit, creșterea vânzărilor?
  • Ești redactor la un ziar și vrei să înțelegi tipologia cititorilor tăi ca să li te poți adresa pe „limba lor”?
  • Ești promoter și ai nevoie să cunoști ce abordări sunt potrivite sau nu sunt la locul lor în relația cu potențialii clienți?
  • Ai o mică afacere de cartier și vrei să dezvolți totul spre o direcție mai profi?

Ești doctor, bancher, coafeză, vânzător, lucrezi la o spălătorie auto sau negociezi zilnic contracte cu clienții tăi? Cu siguranță înțelegi care este, în meseria pe care o practice, diferența dintre un: Bună ziua adresat cu jumătate de gură și un: Bună ziua! Numele meu este….Cu ce vă pot fi de folos astăzi? spus pe un ton hotărât, plin de încredere!

Îți propun să îți lărgești paleta de cunoștințe din domeniul servisării clientului și să explorezi un curs de customer care în care să afli noutăți despre: „customer experience”/„customer care”/„customer satisfaction”; cum să comunici eficient cu clienții tăi, cum să tratezi clienții în funcție de personalitatea și nevoile fiecăruia; care sunt pașii fundamentali ai interacțiunii cu un client; cum poți gestiona situațiile dificile și multe alte idei interesante.

Prețurile pentru astfel de cursuri sunt ridicate iar marile companii (și nu numai) au înțeles că atitudinea face diferența și investesc anual, în acest sens, sume imense pentru a-și pregăti oamenii care interacționează cu clienții.

În mapa de traininguri Crilia este lansat, în luna lui octombrie, un curs nou nouț care tratează tema customer care intitulat Delight your client! Și nu, nu trebuie să investiți o sumă enormă! Investiția este minimă față de beneficiile câștigate în urma unei astfel de experiențe.

Studiile demonstrează că Un client mulțumit va spune despre asta altor 4 persoane iar unul nemulțumit altor 10 persoane. De ce să nu profiți pentru a ridica numărul celor mulțumiți?

Adriana Milică