La fiecare eveniment sau traning organizat şi la care am distribuit formulare de feedback, nu am putut să nu remarc dezamăgirea unor participanţi la contactul vizual cu foaia pe care trebuie să scrie.

Şi poate nu se vede pe faţa omului nemulţumirea că trebuie să completeze iar, încă un formular de feedback, dar se poate observa cu ochiul liber la citirea acestuia.  Cum? Toate câmpurile cu „bifă” sunt completate cu nota maximă, iar cele unde trebuie să scrie efectiv sunt goale sau conţin un „Mi-a plăcut tot” sau „Ţineţi-o tot aşa”. Aceste formulare de feedback nu folosesc la nimic. Poate doar la identificarea neplăcerii de a le completa.

De ce ar trebui, noi, participanţii la training-uri şi evenimente să completăm cu sinceritate şi implicare un formular de feedback:

  • Pentru că doar aşa organizatorii vor şti ce să facă, astfel încât să îmbunătăţească următorul eveniment/training;
  • Pentru că astfel contribui la creşterea calităţii evenimentelor;
  • Pentru că e anonim şi chiar poţi spune tot ce îţi trece prin cap fără să „dai faţă cu reacţiunea”;
  • Pentru că ajuţi.

Organizatorii nu dau spre completare formulare de feedback cu scopul de a enerva participanţii, ci tocmai pentru a se asigura că sunt pe calea cea bună şi următorul eveniment va fi şi mai reuşit.

Câteva reguli la completare:

  • Nu minţi în formularul de feedback. Te minţi pe tine, iar organizatorii vor relua evenimentul cu exact aceleaşi greşeli, pentru că tu i-ai lăudat.
  • Chiar dacă te-ai plictisit de moarte şi ţi-ai ros unghiile pe toată durata evenimentului, nu arunca cu ouă stricate. Spune clar şi la obiect, cu exemple ce nu a fost bine.
  • Scrie citeţ. Recomadat cu litere de tipar, unde se poate. Asta pentru a fi sigur că mesajul tău a ajuns la destinaţie.

Câteva reguli pentru organizatorii care dau formulare de feedback:

  • Maxim o pagină. E suficient. Dacă ai un formular de feedback de 10 pagini, scuzaţi, dar e de înţeles nemulţumirea participanţilor. Iei pulsul la cald, nu faci cercetare. Dacă mai ai nevoie de informaţii poţi cere online, după eveniment.
  • Dacă e anonim, anonim să fie. Nu colecta personal formularele. Şi NU le citi de faţă cu participanţii. Asigură un loc în care fiecare participant îl poate lăsa. Şi chiar dacă mori de nerăbdare, aşteaptă să plece toată lumea şi abia apoi plonjează spre citirea formularelor.
  • Centralizează feedback-ul. Într-un EXCEL sau oriunde îţi este comod şi la îndemână. Evidenţiază aspectele concrete de îmbunătăţit, dar şi pe cele lăudate. Înainte de a organiza un alt eveniment/training similar aruncă un ochi pe centralizarea făcută anterior.

Pentru mine, formularul de feedback este foarte important. De aceea, la fiecare training le spun participanţilor să fie cât mai sinceri cu putinţă şi să scrie orice lucru minuscul ce i-a deranjat la un moment dat.

Vă salută Crilianul ȘEF!